معاون راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان يزد، طرح برخورد با موتورسواران متخلف در اين استان را موفقيت آميز توصيف كرد.

سرهنگ محمد طاهري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سومين مرحله اين طرح از چهارم شهريورماه امسال آغاز شده و مراحل اول و دوم آن نيز طي دو سال گذشته اجرا شده بود.

وي گفت:برخورد با اين دسته از راكبان موتورسيكلت‌ها در راستاي حفظ سلامت و جان شهروندان و موتورسوران انجام مي‌شود.

طاهري افزود:استفاده نكردن از كلاه ايمني بيشترين تخلف اين افراد است و طي آذرماه‌امسال ‪ ۱۵‬نفر براثر تصادف با موتورسيكلت، جان باختند كه علت مرگ اغلب آنها ضربه مغزي گزارش شده است.

وي گفت: البته به علت تشديداجراي طرح مورد اشاره، تعداد تصادفات با اين وسيله نقليه نسبت به ماه گذشته، چهار درصد كاهش داشته است.

وي برخورد با موتورسواران فاقد گواهينامه و پلاك، جلوگيري از عبور آنها ازچراغ قرمزو پياده رو و نقض قوانين راهنمايي و رانندگي راازديگر محورهاي طرح مورد نظر اعلام كرد.

معاون راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي يزد اظهارداشت: تعدادي از موتورسوران،كلاه‌ايمني خود را فقط به همراه دارند و از آن استفاده نمي‌كنند كه اين امر به دليل ضعف فرهنگي است.

به گفته او از زمان آغاز اجراي مرحله سوم طرح برخورد با موتورسوران متخلف تاكنون، روزانه يكصد دستگاه موتورسيكلت، توقيف و به توقفگاه راهنمايي و رانندگي منتقل شده است.

وي تعداد موتورسيكلت‌هاي در حال تردد در استان يزد را ‪ ۳۰۰‬هزار دستگاه اعلام كرد.

مسوولان استان يزد از موتورسواران متخلف، به عنوان يك معضل مهم شهري در يزد ياد مي‌كنند كه امنيت شهروندان را به خطر انداخته است.

مسوولان راهنمايي ورانندگي از موتورسواران به‌عنوان عامل ‪ ۸۰‬درصد تصادفات رانندگي در اين استان، نام مي‌برند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا